zondag 6 februari 2011

Angie

Ik liep een beetje ongemakkelijk met Meiko en Kyo de trap op. Alles was beter dan beneden zitten met mama en de Japanner. Kyo deed opgewekt de deur open en ik hoorde hoe hij vrolijk werd begroet door Kanon en Ren. Daarna kwam Meiko binnen, en ze kreeg ook een vrolijke begroeting. Toen stapte ik wel erg voorzichtig over de drempel. Het werd doodstil. 'Oh.. Ja.. Angie zat beneden en uhm.. We hebben haar gevraagd om mee te komen.' zei Kyo. Toen was het weer doodstil. Iedereen staarde me totaal verbaasd aan. 'Ik uhm.. Ja..' stamelde ik een beetje verlegen door al die blikken. 'Kom zitten.' zei Ren toen uitnodigend, en ik ging bij de anderen op de grond zitten. Kanon keek nog steeds een beetje verbaasd naar me. Ik keek hem even uitdagend aan en toen keek hij een andere kant op. Er viel nogal een ongemakkelijke stilte. 'Nou.. Wat zullen we gaan doen?' zei Kyo toen. Er kwamen nou niet zoveel reacties van iedereen. Zelf hield ik wijselijk mijn mond. Ik voelde me niet erg op mijn gemak. Ik had het idee dat ze doordat ik erbij was niet meer wisten wat ze moesten doen. Dat ze de weg nogal kwijt waren. Ik begon wat met m'n handen te friemelen. Dat deed ik altijd als ik zenuwachtig werd. Volgens mij was ik niet de enige die zich ongemakkelijk voelde. Oké. Ik nam me voor om iets te gaan zeggen. Ik haalde diep adem. 'We kunnen Truth or Dare doen?' zei ik heel snel. 'Trut of wat?' zei Meiko verbaasd. Toen sloeg ze haar hand voor haar mond. 'Sorry.' zei ze snel. 'Truth or Dare.. Doen durven of de waarheid? Kennen jullie dat?' zei ik voorzichtig. Ik zag iedereen zijn hoofdschudden. 'Oké. Het is heel makkelijk. Ik zeg bijvoorbeeld tegen Meiko: Truth or Dare. Als ze truth zegt moet ze een vraag beantwoorden, en dan moet ze de waarheid spreken. Als ze dare zegt dan moet ik haar een opdracht geven die ze moet uitvoeren.' Iedereen keek me aan. Ik werd er nogal zenuwachtig aan. Vonden ze me nu stom? Vonden ze dat ik iets enorm doms had voorgesteld? 'Hé. Dat klinkt best gaaf.' zei Kyohei. Ik haalde opgelucht adem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten